מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6
Like Tree1Likes
  • 1 Post By blackgirl98

אשכול: מחקר חדש על חמש יחידות לימוד במתמטיקה

  1. #1
    הסמל האישי שלהדר מורה חבר Emath מתקדם

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל מחקר חדש על חמש יחידות לימוד במתמטיקה

    מומלץ לקרוא לפחות את קיצור הדברים
    מחקר חדש : מדוע תלמידים בוחרים בחמש יחידות מתמטיקה? | קרן טראמפ

    ניתן גם לגשת למסמך המלא והמפורט בקישור שפורסם בפנים.

    אשמח אם יהיו גם תלמידים נוספים כאן שיחוו את דעתם בנושא בדגש על עד כמה הם חושבים באמת שהמורה לוקח חלק משמעותי בהצלחת התלמיד ברמת חמש יחידות.

    הדר

  2. #2
    הסמל האישי שלDmot צוין לשבח חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    סיימתי את כיתה יב' לפני שנה. את 5 יח"ל התחלתי בכיתה י', כלומר, לפני חמש שנים, אבל אני עדיין זוכר את השוק הראשוני שהיינו בשבוע הראשון ללימודים (מורה שאתה בקושי מכיר, מרחק בין שתי נקודות, פתרון משוואות אי רציונאליות, וייט...). בשבילי זה היה שוק, אבל המורה ניסה כמה שיותר לרכך את ההלם. אצל מורים אחרים אני זוכר שהדבר לא היה כך, וכבר מהרגעים הראשונים, כמו שכותב המאמר, ילדים מצטיינים חטפו את אותו השוק ורצו לרדת ל-4 יח"ל.
    למורה יש חלק מהותי ב-5 יח"ל. ישנם מורים שמוכנים לשבת עם התלמידים מחוץ לשעות התלמידים; ישנם מורים שמוכנים "להרחיב" ולהוכיח נוסחאות, באשר חלקם מעדיפים לא; ישנו לחץ מהותי להספיק את החומר לבגרות, גם אם המחיר הוא להשאיר כמה ילדים שלא מבינים מאחורה ׁ(על אף שלרוב מוצעת להם עזרה!). אני מסכים עם ממצאי המחקר, ומסכים עם רוב האפשרויות - אך לא יודע כמה הדבר אפשרי. ל-5 יח"ל תמיד יהיה את "הקלאס" בעיני אוניברסיטאות ובעיני מורים והורים. היו לי תלמידי 4 יח"ל גאונים, חלקם אפילו יותר מ-5 יח"ל, אך הפחד מהלחץ הרתיע אותם.
    בברכה, תומר
    -עזרו לך? תן פידבק!-

  3. #3
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    אני תלמיד בפרויקט בר אילן, שזה בעיקרון תוכנית לסיום הבגרויות במתמטיקה (806, 807) ביום אחד בכיתה י'. הרעיון הוא שהקצב מהיר, הרמה גבוהה והמבחנים קשים מאוד. זה יהיה שקר להגיד שלא קשה לי, ושלפעמים אני לא מבין לגמרי ואני נאלץ להרים קצת ידיים, אבל אני מתמיד בעיקר בגלל שאני נהנה מזה, ואני חושב שזה יהיה בזבוז עכשיו "לרדת" ל - 5 יחידות מופ"ת, שזה בעיקרון גם מואץ, אבל מסתיים ב - יא'.
    אני חושב שמתמטיקה זה כייף, אז בר אילן מתאים לי, אני מניח.

  4. #4
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    קצת הקפצה, אבל לא יכולתי להתעלם מהנושא החשוב שבאשכול הזה.
    בתור אחת שעד לפני כיתה י' למדה מתמטיקה רק כי צריך, המורה שפגשתי בכיתה י' גרם לי לאהוב את המקצוע ולהשקיע בו מתוך רצון לשפר את עצמי ולהוכיח את עצמי.
    אני בטוחה בכך שהמורה הוא זה שעושה את המקצוע ולדעתי החלק שלו בהצלחה של התלמיד משמועתי בהחלט.

  5. #5
    הדר לא מחובר ( פותח האשכול )
    הסמל האישי שלהדר מורה חבר Emath מתקדם

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי Mornissim צפה בהודעה
    קצת הקפצה, אבל לא יכולתי להתעלם מהנושא החשוב שבאשכול הזה.
    בתור אחת שעד לפני כיתה י' למדה מתמטיקה רק כי צריך, המורה שפגשתי בכיתה י' גרם לי לאהוב את המקצוע ולהשקיע בו מתוך רצון לשפר את עצמי ולהוכיח את עצמי.
    אני בטוחה בכך שהמורה הוא זה שעושה את המקצוע ולדעתי החלק שלו בהצלחה של התלמיד משמועתי בהחלט.
    היי
    את יכולה לפרט אולי דברים שאת זוכרת שלדעתך גרמו לך ללמוד בצורה יותר מהנה?
    דווקא הייתי מצפה שבחטע שם מתחיל הלחץ להספיק חומר עד הבחינה יגרום ללימוד להיות דווקא יבש ופחות מעמיק

  6. #6
    הסמל האישי שלblackgirl98 משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    את האמת שחשבתי שבתיכון יהיה באמת קשה ולחוץ עוד יותר אחרי שעברנו סוג של האצה במתמטיקה בכיתה ט' (כמעט סיימנו מעגל בחצי שנה, כמעט סיימנו בעיות מילוליות מכל הסוגים ממש קשות וגם הסתברות ובמקביל את החומר הרגיל של ט' והיה לי די קשה, אפילו שנאתי את המורה על זה ) ומממש אבל ממש התאהבתי במורה החדש כשהגעתי לתיכון (אף פעם לא שנאתי מתמטיקה, אנחנו משפחה מתמטית אבל גם לא הייתי משקיעה בזה את כל הזמן שלי) גם לא קבלתי אף "שוק" לא הייתי מהגאונים קודם, והממוצע שלי ממש קפץ לשיא. אם אני יכולה להצביע על שינוי אז כן לגמרי, חשוב מאוד שהמורה , אפילו אם הוא יודע שאנחנו לא בקצב ויש לחץ, לא יראה את זה וילמד כרגיל (כשכל החופשים נפלו על שיעורים ולא סיימנו חצי חומר עד פסח וגם קצת אחריו) וכן גם מאוד חשוב שיתעמק בחומר ולא יסביר משהו כנתון וזהו (זאת הנוסחא - תציבו כאן וכאן ותקבלו את הניקוד המלא)..וגם נחמד להביא מדי פעם חידות , משחקים ובדיחות רק בשביל לאתגר ולהוציא קצת יצירתיות מהמסגרת התבניתית. אני לומדת בכיתה י' עכשיו מסיימת, המורה שלנו העלה משמעותית את ההישגים של הכיתה (בכמה בתי ספר יש מעל ל-25 תלמידים ב5 בסוף י' שרובם מעל 80 , 90 וחלקם על 100 קבוע?, ולא אנחנו לא בית ספר מצטיין או מיוחד ולא באף תוכנית כמו בבר אילן) .אם המורה לוקח חלק משמעותי-טוב אצלי לפחות ואני די חושבת שהבהרתי את זה. אני מקווה מאוד שימשיך איתנו
    הדר likes this.
    see
    what the
    the others
    dont see



מידע אודות האשכול הנוכחי

Users Browsing this Thread

כרגע 1 משתמשים צופים באשכול זה. (0 חברים ו 1 אורחים )

ביקרו באשכול זה : 2

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם אשכולות חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
אודות Emath
האתר Emath הינו יוזמה פרטית והוקם בתחילת שנת 2008 .
מטרתנו הינה למנף את הישגי התלמידים למתמטיקה ופיסיקה בארץ בכלל ובפרט בקרב תלמידי התיכון .
אנו מספקים מספר כלים שרובם חינמים, ביניהם פורום עזרה במתמטיקה ופיסיקה הגדול מסוגו בארץ, מאגר סיכומים, מרתונים בוידאו, פתרונות לבגרויות ועוד.
כלים אלו, מאפשרים לכל אחד, ללא תלות במעמדו או במיקומו, ללמוד, לתרגל ולהתמקצע על-מנת להתכונן בצורה מיטבית לבגרות במתמטיקה או פיסיקה .

לכל שאלה ניתן ליצור איתנו קשר
הצטרפו אלינו