מציג תוצאות 1 עד 4 מתוך 4
Like Tree1Likes
  • 1 Post By b00h

אשכול: הכנה חלקית לבחינה

  1. #1
    מורה חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל הכנה חלקית לבחינה

    יש לי תלמידה שרוצה לעבור את 806 בחורף, וכנראה שלא יהיה לה מספיק שעות ללמוד את כל החומר.
    האם לדעת בעלי הנסיון כאן אפשר לוותר על נושאים?
    אם כן - יש המלצות על מה?

    אני מבין שבחלק הראשון והשני לפחות, ניתן לוותר.
    למשל לוותר על שאלות מילוליות, סדרות או הסתברות.

    או לוותר על טריגו.

    עצות?

  2. #2
    מדריך ויועץ חבר Emath מתקדם

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    בס"ד

    לגבי הפרק הראשון של 806 - אפשר לקחת "סיכון" ולוותר על נושא אחד. מניסיון, בד"כ תלמידים נרתעים מהנושא של הסתברות בגלל קושי של הבנת הנקרא, ופשוט יוצא שהם חלשים יותר בנושא לא מפני שהוא קשה יותר, אלא מפני שהביטחון העצמי שלהם נמוך כשהם מתעסקים איתו. לרוב, הנושא של בעיות מילוליות עדיף. הנושא של סדרות בדרך-כלל נשלט יותר, ואני מניח שמסיבה זו משרד החינוך הרשה לעצמו להעלות את הרמה קצת בנושא משנים עברו (ז"א, עד שנכנס 806 למתכונת רגילה).

    לדעתי, הסיכוי קטן מידי לוותר על טריגונומטריה, כיוון שזה עלול להיות ויתור על כל המבחן, וההימור גדול. צריך לשים לב שיש שתי שאלות של גאומטריה, שבהן יתכן שהשימוש בטריגונומטריה יהיה הכרחי, גם אם הוא יבוא לידי ביטוי רק בסעיף חישובי. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שאם מוותרים על טריגונומטריה, מוותרים על שאלה אחת בנושא חדו"א, וזה לא מותיר בחירה בפרק האחרון של הבחינה.

    אם אין אפשרות אחרת, ומדובר בללכת עם ראש בקיר, עדיף לוותר על טריגונומטריה והסתברות (תלוי בתלמיד - בד"כ מעדיפים להתרחק מהסתברות). יתכן שתהיה אפשרות לענות על מבחן מלא בצורה כזו (סדרות ובעיה מילולית, שאלת גאומטריה, ושתי שאלות חדו"א פולינומים).
    reuvenkl likes this.
    "ניתנו לו לאדם שתי עיניים שיראה: בעינו האחת - מעלות חברו ובעינו השניה - חסרונות עצמו." (רבי מאיר מפרימשלן).

    לשיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיסיקה - צרו קשר בהודעה פרטית.

    רועי גבע | הידברות | קרבנו

  3. #3
    reuvenkl לא מחובר ( פותח האשכול )
    מורה חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    תודה רבה!

    שאלה נוספת:
    אני יודע שזה כמו לתפור חליפה ליתום, אבל:
    נניח שיש לי תלמידה שעשתה פעם 4 יחידות. היא מוכשרת. היא חרוצה. יש לה זמן לעבוד וללמוד לבד. אני צריך להכין לה תוכנית שיעורים ל 806, עם מינימום שיעורים (פרטיים) ומקסימום עבודה עצמאית.
    איך אני בונה כזאת תוכנית? כמה שעות אפשר להעריך שייקח? איך מחלקים את הזמן?

    תודה

    ציטוט פורסם במקור על ידי b00h צפה בהודעה
    בס"ד

    לגבי הפרק הראשון של 806 - אפשר לקחת "סיכון" ולוותר על נושא אחד. מניסיון, בד"כ תלמידים נרתעים מהנושא של הסתברות בגלל קושי של הבנת הנקרא, ופשוט יוצא שהם חלשים יותר בנושא לא מפני שהוא קשה יותר, אלא מפני שהביטחון העצמי שלהם נמוך כשהם מתעסקים איתו. לרוב, הנושא של בעיות מילוליות עדיף. הנושא של סדרות בדרך-כלל נשלט יותר, ואני מניח שמסיבה זו משרד החינוך הרשה לעצמו להעלות את הרמה קצת בנושא משנים עברו (ז"א, עד שנכנס 806 למתכונת רגילה).

    לדעתי, הסיכוי קטן מידי לוותר על טריגונומטריה, כיוון שזה עלול להיות ויתור על כל המבחן, וההימור גדול. צריך לשים לב שיש שתי שאלות של גאומטריה, שבהן יתכן שהשימוש בטריגונומטריה יהיה הכרחי, גם אם הוא יבוא לידי ביטוי רק בסעיף חישובי. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שאם מוותרים על טריגונומטריה, מוותרים על שאלה אחת בנושא חדו"א, וזה לא מותיר בחירה בפרק האחרון של הבחינה.

    אם אין אפשרות אחרת, ומדובר בללכת עם ראש בקיר, עדיף לוותר על טריגונומטריה והסתברות (תלוי בתלמיד - בד"כ מעדיפים להתרחק מהסתברות). יתכן שתהיה אפשרות לענות על מבחן מלא בצורה כזו (סדרות ובעיה מילולית, שאלת גאומטריה, ושתי שאלות חדו"א פולינומים).

  4. #4
    הסמל האישי שלמנחם אסיסטנט חבר Emath מתקדם

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    בס"ד

    לעניות דעתי, אין צורך לוותר על אף ולו אחד מן הנושאים וזאת מן הסיבה ששאלון 806 הוא הפשוט יחסית וקצת תרגול יעשה את העבודה! בהצלחה!
    בס"ד

    -אין עוד מלבדו-
    עזרו לך? תן פידבק! Emath VOD שיעורי הכנה לבגרות בווידאו.
    העלאת תמונות לשאלות| מעביר שיעורים פרטיים בבאר- שבע והסביבה/ ירושלים. ליצירת קשר - יש לפנות בהודעה פרטית.


מידע אודות האשכול הנוכחי

Users Browsing this Thread

כרגע 1 משתמשים צופים באשכול זה. (0 חברים ו 1 אורחים )

ביקרו באשכול זה : 2

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם אשכולות חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
אודות Emath
האתר Emath הינו יוזמה פרטית והוקם בתחילת שנת 2008 .
מטרתנו הינה למנף את הישגי התלמידים למתמטיקה ופיסיקה בארץ בכלל ובפרט בקרב תלמידי התיכון .
אנו מספקים מספר כלים שרובם חינמים, ביניהם פורום עזרה במתמטיקה ופיסיקה הגדול מסוגו בארץ, מאגר סיכומים, מרתונים בוידאו, פתרונות לבגרויות ועוד.
כלים אלו, מאפשרים לכל אחד, ללא תלות במעמדו או במיקומו, ללמוד, לתרגל ולהתמקצע על-מנת להתכונן בצורה מיטבית לבגרות במתמטיקה או פיסיקה .

לכל שאלה ניתן ליצור איתנו קשר
הצטרפו אלינו