מציג תוצאות 1 עד 2 מתוך 2

אשכול: האולימפידה לפיזיקה .

  1. #1
    משתמש רשום

    פרטי משתמש

    Post האולימפידה לפיזיקה .

    שלום , מישהו עבר כאן את שלב א ?
    אני עברתי וכרגע מתכונן ל ב , איך ללמוד כמו שצריך ? וגם אפשר עזרה בפתרון ?
    http://media.wix.com/ugd/71621d_4774...c1ba03ecc6.pdf
    שאלה מספר 2 הפתוחה.

  2. #2
    הסמל האישי שלBogri74 מדריך ויועץ בכיר חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    שלום,
    לגבי השאלה איך להתכונן, אז המלצתי פשוט לחדד את הבסיס התאורטי ביקר במכניקה (כלל גוף קשיח והידרוסטטיקה) וכמובן לפתור לפתור ועוד פעם לפתור תרגילים. אא ועוד משהו ששכחתי - לפתור תרגילים

    התרגיל הספציפי קל לפתור ע"י בחירת דרגת החופש (או זווית המטוטלת או תזוזת הקפיץ) בכל מקרה קיים קשר בינהם:

    x=2Lsin{\theta}

    כאן

    x התקבצות של הקפיץ
    \theta זווית המטוטלת
    L אורך המטוטלת

    כמובן שבגלל האורך הארוך והזווית הקטנה ניתן להניח
    x=2L\theta

    אני אציג דפקה את הגישה שבה בוחרים את הזווית כדרגת החופש המייצגת. כאן נדרש ידע בגוף קשיח. הכוחות הפועלים על כל אחד מהכדורים הם:
    T המתיחות
    -kx כח הקפיץ
    mg משקל
    רושמים משוואת המומנטים בשביל אחד הכדורים יחסית לנקודת חיבור המטוטלת לתקרה

    ברור שבמקרה B הקפיץ לא מפעיל כוח. עבור המקרה C מתקיים:

    mL^2\alpha=-mgLsin\theta-2kLsin\theta

    כאן
    \alpha תאוצה זוויתים (נגזרת שניה של \theta לפי הזמן)
    k קבוע קפיץ
    sin\theta=\theta בקירוב

    לאחר צימצומים וסידור מקבלים משוואה אופיינית של תנועה הרמונית

    \alpha+\frac{(mg+2k)}{mL}\theta=0

    במקרה זה התדירות היא

    f_1=\frac{1}{2\pi}\sqrt{\frac{(mg+2k)}{mL}}

    במקרה B התדירות היא של מטוטלת מתמטית קלסית, כלומר התשובה הנכונה היא א.

    ממליצ להגיע לאותה התשובה עם בחירת התקבצות הקפיץ כדרגת החופש.

    יום טוב.

מידע אודות האשכול הנוכחי

Users Browsing this Thread

כרגע 1 משתמשים צופים באשכול זה. (0 חברים ו 1 אורחים )

ביקרו באשכול זה : 2

תגיות

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם אשכולות חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
אודות Emath
האתר Emath הינו יוזמה פרטית והוקם בתחילת שנת 2008 .
מטרתנו הינה למנף את הישגי התלמידים למתמטיקה ופיסיקה בארץ בכלל ובפרט בקרב תלמידי התיכון .
אנו מספקים מספר כלים שרובם חינמים, ביניהם פורום עזרה במתמטיקה ופיסיקה הגדול מסוגו בארץ, מאגר סיכומים, מרתונים בוידאו, פתרונות לבגרויות ועוד.
כלים אלו, מאפשרים לכל אחד, ללא תלות במעמדו או במיקומו, ללמוד, לתרגל ולהתמקצע על-מנת להתכונן בצורה מיטבית לבגרות במתמטיקה או פיסיקה .

לכל שאלה ניתן ליצור איתנו קשר
הצטרפו אלינו