עמוד 21 מתוך 61 ראשוןראשון ... 11 19 20 21 22 23 31 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 301 עד 315 מתוך 914

אשכול: פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~

  1. #301
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי TTAJTA4 צפה בהודעה
    בשאלה הזאת מד המתח ומד הזרם הם אידיאלים?
    כן.
    כל שאלה שלא מצוין אם אמפרמטר או וולטמטר אידיאליים, ניתן להניח זאת.
    אם הם אינם אידיאליים- זה יצוין בשאלה.
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  2. #302
    הסמל האישי שלTTAJTA4 משתמש רשום חבר Emath מתקדם

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה


    כן.
    כל שאלה שלא מצוין אם אמפרמטר או וולטמטר אידיאליים, ניתן להניח זאת.
    אם הם אינם אידיאליים- זה יצוין בשאלה.
    אוקיי! האם תוכל להסביר מה עשית בסעיף ג' 1? תודה

  3. #303
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
      פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~ ספוילר:  

    א. כאשר המוט נע ימינה שטח החתך של המלבן AHGD גדל לכן השטף המגנטי גדל, כי: \Phi _{B}=BA\cdot cos\alpha .
    לפי חוק לנץ הזרם יפעל במגמה חצמצם את סיבת יצירתו, כלומר יפעיל שדה "מחוץ לדף" - כלפי מעלה, כי כאן השדה גודל "לתוך הדף" - כלפי מטה, לכן הזרם יתנגד לו ויפעיל שדה "מחוץ לדף"-כלפי מעלה. לכן לפי חוק יד ימין אם השדה כלפי מעלה אז כיוון הזרם הוא מ-G ל-H.
    ב. (1). בהתחלה המוט ינוע בתאוצה שנוצאת ע"י mg, כאשר המוט יתחיל לנוע יתחיל לעבור בו זרם, כתוצאה מכך יתחיל לפעול עליו כוח מגנטי לכיוון שמאלה (לפי חוק יד ימין). לכן תהיה למוט תאוצה משתנה כי הכוח המגנטי משתנה. עם הגדלת המהירות הכוח המגנטי יגדל ושקול הכוחות יקטן, כלומר תאוצה משתנה וקטנה עם הזמן. עד שבשלב מסויים F_{B}=mg >>> \sum F=0(N) והמוט ינוע במהירות קבועה.
    (2). המוט נמצא בתאוצה משתנה וקטנה ולכן מהירותו גדלה עם הזמן, עד שבשלב מסויים שקול הכוחות על המוט יתאס ומרגע זה המוט ינוע במהירות קבועה- מירבית שאליה הגיע.
    ג. המהירות המירבית מתקבלת כאשר שקול הכוחות שווה לאפס לכן:
    \sum F_{Y}=0 >>>> mg=T
    \sum F_{X}=0 >>>> F_{B}=T
    F_{B}=mg
    ILB=mg
    I=\frac{\varepsilon }{R}=\frac{vLB}{R}
    v\cdot \frac{L^{2}\cdot B^{2}}{R}=mg
    v=\frac{gR}{L^{2}\cdot B^{2}}\cdot m
    ד. סרטוט גרף, אין צורך להעלות.
    ה. (1). נחשב את שיפוע הגרף S:
    S=\frac{\Delta v}{\Delta m}=\frac{9-4}{(3.5-1.5)10^{-3}}=2,500(\frac{m}{sec\cdot kg})
    (2). שיפוע הגרף הוא:
    S=\frac{gR}{L^{2}\cdot B^{2}}
    S\cdot L^{2}\cdot B^{2}=gR
    B^{2}=\frac{gR}{S\cdot L^{2}}
    B=\sqrt{\frac{gR}{S\cdot L^{2}}}
    לאחר הצבת נתונים: B=4(T)

    בסעיף ב' אני לא כל כך בטוח, אבל כל השאר בסדר נראה לי...
    נ.ב: קיבלתי במתכונת הראשונה 95, תודה רבה למיזם עזר לי מאוד...
    הפתרון נכון, כל הכבוד
    *רק שים לב להצבה בסעיף האחרון.
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  4. #304
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    להלן פתרון לשאלה 18! (:
    קבצים מצורפים קבצים מצורפים
    אהבתי svpam123 אהב \ אהבו את התגובה
     
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  5. #305
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה


    הפתרון נכון, כל הכבוד
    *רק שים לב להצבה בסעיף האחרון.
    תודה, תיקנתי, פשוט שכחתי לעשות שורש אחרי כל החישובים...
    פתרתי גם את שאלה 4 המתכונת של חמד"ע, היא שאלה יחסית סבירה אני יעלה לכאן פתרון בהמשך(למי שירצה..)
    אני חושב ששאלה 3 גם עוד לא מוצתה והיא שאלה באמת קצת קשה וחשובה אז כדאי שנתרגל אותה פה כולם ביחד...

  6. #306
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    פתרון שאלה 4 - מתכונת חמד"ע 2012, לכל מי שירצה:
      פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~ ספוילר:  

    א. לפי הסרטוט הנתון בשאלה השדה השקול בנק' O הוא במישור [xz] החיובים, לכן אחד השדות שיוצרים התיל והכריכה הוא בכיוון ציר x החיובי והשני בכיוון ציר z החיובי.
    השדה בנוצר בכיוון ציר Z החיובי יכול להיווצר רק ע"י הכריכה שמפעילה שדה לתוך או מחוץ למישור הדף במרכזה, לכן לפי חוק יד ימין כדי שהשדה של הכריכה B1 יהיה בכיוון ציר Z החיובי הזרם I1 צריך להיות "נגד כיוון השעון".
    בנוסף כדי שתיל יצור שדה בכיוון ציר x החיובי הזרם בו לפי חוק יד ימין צריך להיות שמאלה, ובכך הוא יצור שדה בכיוון ציר x החיובי.
    ב. לפי הנתון בו הזווית שבה נוטה השקול היא 45 מעלות, ניתן להסיק כי כל אחד מהשדות B1-שמפעילה הכריכה, וB2 שמפעיל התיל שווים זה לזה.
    B_{1}=\frac{\mu _{0}NI_{1}}{2R}=\frac{\mu _{0}I_{1}}{2a}

    B_{2}=\frac{\mu _{0}I_{2}}{2\pi r}=\frac{\mu _{0}I_{2}}{4\pi a}

    B_{1}=B_{2}

    \frac{\mu _{0}I_{1}}{2a}=\frac{\mu _{0}I_{2}}{4\pi a}

    לאחר צמצום וחישוב ניתן להגיע ל:
    \frac{I_{1}}{I_{2}}=\frac{1}{2\pi }

    ג. נמצא את B1 ו-B2 לאחר השינויים:
    B_{1}=\frac{\mu _{0}I_{1}}{2a}

    B_{2}=\frac{\mu _{0}I_{2}}{16\pi a}

    tg\alpha =\frac{B_{1}}{B_{2}}=\frac{\frac{\mu _{0}I_{1}}{2a}}{\frac{\mu _{0}I_{2}}{16\pi a}}=8\pi \cdot \frac{I_{1}}{I_{2}}=4

    \alpha =75.96^{\circ}
    ד. (1).לפי חוק יד ימין הכוח המגנטי מאונך לכיוון המהירות והשדה, המהירות והשדה נמצאים במישור [xz] לכן הכוח מאונך למישור זה כיוון ציר y החיובי. הכוח יוצא מכף היד כי פרוטון הוא מטען חיובי.
    (2). לניוטרון אין מטען חשמלי לכן לא יפעל עליו כוח מגנטי כלל, לכן:
    F_{B}=qvB\cdot sin\alpha

    q=0(c)>>>F_{B}=0(N)

    גיא תבדוק אם זה נכון, אם יש הערות תגיד לי ואני יתקן כדי שכולם יוכלו להשתמש בפתרון הזה...
    נערך לאחרונה על ידי avihay144, 06-05-2012 בשעה 20:56

  7. #307
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    אביחי , יצא לי תשובות כמו שלך בכל הסעיפים , אבל אתה יכול להסביר לי בבקשה עד הסעיף על הפרוטון ? לא צריך להתייחס לזה שהשדה המגנטי הוא בזווית ? ואז גם הכוח יצא בזווית ? או שפשוט עושים Bsina והכוח נשאר מאונך ? ואם כן איך אני יודע לאיזה ציר השדה שייך ? תמיד לציר שמאונך למהירות ?

  8. #308
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי nov321 צפה בהודעה
    אביחי , יצא לי תשובות כמו שלך בכל הסעיפים , אבל אתה יכול להסביר לי בבקשה עד הסעיף על הפרוטון ? לא צריך להתייחס לזה שהשדה המגנטי הוא בזווית ? ואז גם הכוח יצא בזווית ? או שפשוט עושים Bsina והכוח נשאר מאונך ? ואם כן איך אני יודע לאיזה ציר השדה שייך ? תמיד לציר שמאונך למהירות ?
    ת'אמת בסעיף הזה אני גם לא כל כך בטוח, אבל אני יודע שהכוח תמיד מאונך למהירות והשדה לא משנה מה הזוויות בין המהירות לשדה...
    מכיוון שהפרוטון חיובי תנסה לשים את היד שלך שהאגודל על ציר Z החיובי והאצבעות לכיוון השדה השקול, ואז האנך מכף היד הוא בכיוון ציר Y החיובי, אם אני לא טועה..

  9. #309
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    מממ הבנתי מה אתה אומר , ניראלי די הגיוני , תודה !
    אהבתי avihay144 אהב \ אהבו את התגובה
     

  10. #310
    חבר בכיר חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    שאלה לגבי תרגיל 18 סעיף א' -
    אני רואה שבהסברים פה התייחסתם לכיוון שינוי השטף וכו'.

    אנחנו יודעים שפועל על המוט כוח מושרה שמאלה (הפוך לכיוון התנועה), ושהשדה הוא כלפי מטה.
    בעזרת כלל יד ימין שני רואים שהמטענים נעים מG לH.
    זה הסבר מתקבל?

  11. #311
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי svpam123 צפה בהודעה
    שאלה לגבי תרגיל 18 סעיף א' -
    אני רואה שבהסברים פה התייחסתם לכיוון שינוי השטף וכו'.

    אנחנו יודעים שפועל על המוט כוח מושרה שמאלה (הפוך לכיוון התנועה), ושהשדה הוא כלפי מטה.
    בעזרת כלל יד ימין שני רואים שהמטענים נעים מG לH.
    זה הסבר מתקבל?
    הכוח שאתה מתכוון אליו הוא לא הכוח המגנטי אלא הכוח שהמסה m מפעילה, לכן אתה לא יכול להשתמש בכלל יד ימין על כוח שהוא לא כוח מגנטי ....
    התשובה היא שעם התקדמות המוט ימינה בעצם גודל שטח החתך שבו השדה לתוך הדף , הזרם ירצה להחזיר את המצב לקדמותו כלומר להפעיל שדה שיוצא מהדף ולכם הזרם מg ל h....

  12. #312
    חבר בכיר חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    הכוח שאתה מתכוון אליו הוא לא הכוח המגנטי אלא הכוח שהמסה m מפעילה, לכן אתה לא יכול להשתמש בכלל יד ימין על כוח שהוא לא כוח מגנטי ....
    התשובה היא שעם התקדמות המוט ימינה בעצם גודל שטח החתך שבו השדה לתוך הדף , הזרם ירצה להחזיר את המצב לקדמותו כלומר להפעיל שדה שיוצא מהדף ולכם הזרם מg ל h....
    לא לא לא, לא הבנת אותי (או שאני לא הבנתי את ההסבר שלך לטענה שלי).
    כיוון התנועה הוא ימינה, ע"י המסה m.
    נוצר כוח מושרה בכיוון הפוך, שמאלה. זה כוח מגנטי, לא?
    בעזרת הכוח הזה נשתמש בכלל יד ימין.

  13. #313
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי svpam123 צפה בהודעה
    לא לא לא, לא הבנת אותי (או שאני לא הבנתי את ההסבר שלך לטענה שלי).
    כיוון התנועה הוא ימינה, ע"י המסה m.
    נוצר כוח מושרה בכיוון הפוך, שמאלה. זה כוח מגנטי, לא?
    בעזרת הכוח הזה נשתמש בכלל יד ימין.
    נראה לי שעכשיו הבנתי אותך, אבל מאיפה אתה יודע שהכוח המושרה נוצר דווקא שמאלה??? אם אפשר להוכיח בוודאות שהכוח המושרה תמיד בכיוון המנוגד אז הנימוק שלך מתקל לפי דעתי...

  14. #314
    חבר בכיר חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    נראה לי שעכשיו הבנתי אותך, אבל מאיפה אתה יודע שהכוח המושרה נוצר דווקא שמאלה??? אם אפשר להוכיח בוודאות שהכוח המושרה תמיד בכיוון המנוגד אז הנימוק שלך מתקל לפי דעתי...
    חשמל ומגנטיות של יורם אשל, הספר הכחול, עמוד 265 למטה ו266 למעלה -
    "האם צריך להפעיל כוח כדי להניע את המוט במהירות קבועה? ודאי שצריך להפעיל כוח, אחרת היה לנו מקור אנרגיה חינם."
    "הכוח F2 הנגרם כתוצאה מהזזת המוט נקרא כח מושרה, הכח הזה הפוך לכיוון התנועה המקורי v1"

  15. #315
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי svpam123 צפה בהודעה
    חשמל ומגנטיות של יורם אשל, הספר הכחול, עמוד 265 למטה ו266 למעלה -
    "האם צריך להפעיל כוח כדי להניע את המוט במהירות קבועה? ודאי שצריך להפעיל כוח, אחרת היה לנו מקור אנרגיה חינם."
    "הכוח F2 הנגרם כתוצאה מהזזת המוט נקרא כח מושרה, הכח הזה הפוך לכיוון התנועה המקורי v1"
    אין לי את הספר הזה אבל זה באמת נשמע לי הגיוני, אותי פשוט לימדו שהתרגילים האלה כדי למצוא את הכיוון של הזרם צריך למצוא את זה ע״י השינוי בשטף וחוק לנץ...

עמוד 21 מתוך 61 ראשוןראשון ... 11 19 20 21 22 23 31 ... אחרוןאחרון

מידע אודות האשכול הנוכחי

Users Browsing this Thread

כרגע 1 משתמשים צופים באשכול זה. (0 חברים ו 1 אורחים )

ביקרו באשכול זה : 2

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם אשכולות חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
אודות Emath
האתר Emath הינו יוזמה פרטית והוקם בתחילת שנת 2008 .
מטרתנו הינה למנף את הישגי התלמידים למתמטיקה ופיסיקה בארץ בכלל ובפרט בקרב תלמידי התיכון .
אנו מספקים מספר שירותים לתלמיד, ביניהם גישה למאות אלפי פתרונות איכותיים לתרגילים, פורום עזרה במתמטיקה ופיסיקה הגדול מסוגו בארץ, מאגר סיכומים, מרתונים בוידאו, פתרונות לבגרויות ועוד.
כלים אלו, מאפשרים לכל אחד, ללא תלות במיקומו, ללמוד, לתרגל ולהתמקצע על-מנת להתכונן בצורה מיטבית לבגרות במתמטיקה או פיסיקה .

לכל שאלה ניתן ליצור איתנו קשר
הצטרפו אלינו