עמוד 25 מתוך 61 ראשוןראשון ... 15 23 24 25 26 27 35 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 361 עד 375 מתוך 914

אשכול: פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~

  1. #361
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה
    ומצורפת שאלה 22 בנושא כא"מ מושרה וכלל לנץ!
    קישור לפתרון מלא לשאלה:
    פתרון 22 - UpF.co.il

  2. #362
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    קישור לפתרון מלא לשאלה:
    פתרון 22 - UpF.co.il
    תשובות נכונות (:
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  3. #363
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    מצ"ב שאלה 23 בנושא שדה ופוטנציאל של חלקיק טעון!
    קבצים מצורפים קבצים מצורפים
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  4. #364
    הסמל האישי שלTTAJTA4 משתמש רשום חבר Emath מתקדם

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה
    מצ"ב פתרון שאלה 7!
    למה בסעיף ג' 2 חיברת את שתי מהיריות?
    עם עושים את זה עבור כדור אחד זה יהיה ככה לא?
    בהתחלה אין מהירות, לכן אין אנרגיה קינטית, בסוף אין אנרגיה פוטנציאלית כי זה במרחק אין סוף ולכן אנרגיה פוטנציאלית בהתחלה שווה לאנרגיה קינטית בסוף.
    נעשה למשל לכדור שנמצא בנקודה A:
    Ep=Ek
    qU=mv^2/2
    v=0.16 m/sec

  5. #365
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    פתרון לשאלה 23:
      פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~ ספוילר:  
    א. פוטנציאל חשמלי הוא האנרגיה הפוטנציאלית החשמלית שירגיש מטען בוחן חיובי של 1 קולון.
    ב. במקום לצייר גרף אני אכתוב את ערכי השדה בכל טווח. את חישוב השדה עושים ע״י הנוסחה הבאה: E=-\frac{\Delta V}{\Delta x}
    E_{0-1}=-\frac{2-1}{1-0}=-1(\frac{N}{c})
    E_{1-2}=0(\frac{N}{c})
    E_{2-4}=-\frac{-2-2}{4-2}=2(\frac{N}{c})
    E_{4-6}=-\frac{2+2}{6-4}=-2(\frac{N}{c})
    ג. מכיוון שבנק׳ ההתחלה הפוטנציאל היה 1 וולט החלקיק יהיה שוב במהירות ההתחלתית בכל פעם שהפוטנציאל עליו יהיה 1 וולט. כלומר בנק׳ שבה x=5 המהירות היא שוב המהירות ההתחלתית , v , נבדוק כעת לפי שיקולי אנרגיה מהי המהירות v שבה החלקיק יעצר בנק׳ שבה x=6.
    E_{p}+E_{k}=E_{p}+E_{k}
    qV_{i}+\frac{1}{2}mv^{2}=qV_{f}+0
    v=\sqrt{\frac{2q(V_{f}-V_{i})}{m}}
    v=\sqrt{12}(\frac{m}{sec})
    ד. הגרף לא מתאר פוטנציאל סביב מטען נקודתי כי פוטנציאל סביב מטען נקודתי רק קטן עם הגדלת המרחק ובגרף זה לא מתקיים.
    ה. בסרטוט צריכים להיות מעגלים של קווי פוטנציאל, כי בכל נק׳ על המעגל הרדיוס שווה ולכן הפוטנציאל שווה.


    המשך פתרון יעלה בהמשך.....
    נערך לאחרונה על ידי avihay144, 10-05-2012 בשעה 16:07

  6. #366
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    הערה לעורך האשכול-

    יש מצב שאולי בהודעת פתיחה (שבה יש קישורים לשאלות ולפתרונות) תרשום מאיפה השאלה נלקחה והערות נוספות? (משהו כמו הדף שהיה בתרגול שנה שעברה). זה מאוד יעזור ויעשה סדר בכל התרגילים שהעלתם פה (וחשוב לציין- הרבההה תרגילים (: )

  7. #367
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי TTAJTA4 צפה בהודעה
    למה בסעיף ג' 2 חיברת את שתי מהיריות?
    עם עושים את זה עבור כדור אחד זה יהיה ככה לא?
    בהתחלה אין מהירות, לכן אין אנרגיה קינטית, בסוף אין אנרגיה פוטנציאלית כי זה במרחק אין סוף ולכן אנרגיה פוטנציאלית בהתחלה שווה לאנרגיה קינטית בסוף.
    נעשה למשל לכדור שנמצא בנקודה A:
    Ep=Ek
    qU=mv^2/2
    v=0.16 m/sec
    לא, זה לא יהיה ככה.
    עיין פה ואם עדיין לא מובן תגיד (:
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  8. #368
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    פתרון לשאלה 23:
      פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~ ספוילר:  
    א. פוטנציאל חשמלי הוא האנרגיה הפוטנציאלית החשמלית שירגיש מטען בוחן חיובי של 1 קולון.
    ב. במקום לצייר גרף אני אכתוב את ערכי השדה בכל טווח. את חישוב השדה עושים ע״י הנוסחה הבאה: E=-\frac{\Delta V}{\Delta x}
    E_{0-1}=-\frac{2-1}{1-0}=-1(\frac{N}{c})
    E_{1-2}=0(\frac{N}{c})
    E_{2-4}=-\frac{-2-2}{4-2}=2(\frac{N}{c})
    E_{4-6}=-\frac{2+2}{6-4}=-2(\frac{N}{c})
    ג. מכיוון שבנק׳ ההתחלה הפוטנציאל היה 1 וולט החלקיק יהיה שוב במהירות ההתחלתית בכל פעם שהפוטנציאל עליו יהיה 1 וולט. כלומר בנק׳ שבה x=5 המהירות היא שוב המהירות ההתחלתית , v , נבדוק כעת לפי שיקולי אנרגיה מהי המהירות v שבה החלקיק יעצר בנק׳ שבה x=6.
    E_{p}+E_{k}=E_{p}+E_{k}
    qV_{i}+\frac{1}{2}mv^{2}=qV_{f}+0
    v=\sqrt{\frac{2q(V_{f}-V_{i})}{m}}
    v=\sqrt{12}(\frac{m}{sec})
    ד. הגרף לא מתאר פוטנציאל סביב מטען נקודתי כי פוטנציאל סביב מטען נקודתי רק קטן עם הגדלת המרחק ובגרף זה לא מתקיים.
    ה. בסרטוט צריכים להיות מעגלים של קווי פוטנציאל, כי בכל נק׳ על המעגל הרדיוס שווה ולכן הפוטנציאל שווה.


    המשך פתרון יעלה בהמשך.....
    שוב כל התשובות נכונות
    אהבתי avihay144 אהב \ אהבו את התגובה
     
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  9. #369
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי marmoolada צפה בהודעה
    הערה לעורך האשכול-

    יש מצב שאולי בהודעת פתיחה (שבה יש קישורים לשאלות ולפתרונות) תרשום מאיפה השאלה נלקחה והערות נוספות? (משהו כמו הדף שהיה בתרגול שנה שעברה). זה מאוד יעזור ויעשה סדר בכל התרגילים שהעלתם פה (וחשוב לציין- הרבההה תרגילים (: )
    התרגילים ברובם הם תרגילי מתכונת שמועברים בין המורים לפיזיקה בארץ, לכן יתכן והשאלה הופיעה בכמה מקומות במקביל ובעייתי יהיה לנקוב במקור אחד מה גם שהוא אינו תמיד ידוע.
    בכל אופן שאלות טובות יש ויש (: והבאה בדרך...
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  10. #370
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    מצ"ב שאלה מס' 24- מעגלי זרם ישר, מעגל עם מפסק 4 אפשרויות. בהצלחה!
    קבצים מצורפים קבצים מצורפים
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  11. #371
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    פתרון לשאלה 23:
      פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~ ספוילר:  
    א. פוטנציאל חשמלי הוא האנרגיה הפוטנציאלית החשמלית שירגיש מטען בוחן חיובי של 1 קולון.
    ב. במקום לצייר גרף אני אכתוב את ערכי השדה בכל טווח. את חישוב השדה עושים ע״י הנוסחה הבאה: E=-\frac{\Delta V}{\Delta x}
    E_{0-1}=-\frac{2-1}{1-0}=-1(\frac{N}{c})
    E_{1-2}=0(\frac{N}{c})
    E_{2-4}=-\frac{-2-2}{4-2}=2(\frac{N}{c})
    E_{4-6}=-\frac{2+2}{6-4}=-2(\frac{N}{c})
    ג. מכיוון שבנק׳ ההתחלה הפוטנציאל היה 1 וולט החלקיק יהיה שוב במהירות ההתחלתית בכל פעם שהפוטנציאל עליו יהיה 1 וולט. כלומר בנק׳ שבה x=5 המהירות היא שוב המהירות ההתחלתית , v , נבדוק כעת לפי שיקולי אנרגיה מהי המהירות v שבה החלקיק יעצר בנק׳ שבה x=6.
    E_{p}+E_{k}=E_{p}+E_{k}
    qV_{i}+\frac{1}{2}mv^{2}=qV_{f}+0
    v=\sqrt{\frac{2q(V_{f}-V_{i})}{m}}
    v=\sqrt{12}(\frac{m}{sec})
    ד. הגרף לא מתאר פוטנציאל סביב מטען נקודתי כי פוטנציאל סביב מטען נקודתי רק קטן עם הגדלת המרחק ובגרף זה לא מתקיים.
    ה. בסרטוט צריכים להיות מעגלים של קווי פוטנציאל, כי בכל נק׳ על המעגל הרדיוס שווה ולכן הפוטנציאל שווה.


    המשך פתרון יעלה בהמשך.....
    למה בסעיף ב יש מינוס בנוסחה? בדף נוסחאות אין מינוס

  12. #372
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי יעל. צפה בהודעה
    למה בסעיף ב יש מינוס בנוסחה? בדף נוסחאות אין מינוס
    בדף נוסחאות ישנה נוסחה ששדה שווה למתח חלקי המרחק , אבל מתח והפרש פוטנציאלים זה לא אותו דבר....
    מתח - פוטנציאל התחלתי פחות פוטנציאל סופי.
    הפרש פוטנציאלים - פוטנציאל סופי פחות פוטנציאל התחלתי.
    אהבתי יעל. אהב \ אהבו את התגובה
     

  13. #373
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה
    מצ"ב שאלה מס' 24- מעגלי זרם ישר, מעגל עם מפסק 4 אפשרויות. בהצלחה!
      פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~ ספוילר:  

    א. כאשר המתג מחובר לנק׳ 2 הנגד השמאלי מקוצר כי כל הזרם עובר דרך המסלול התחתון. לכן ההתנגדות היחידה במעגל היא ההתנגדות של הנגד שעליו מודדים את המתח, לכן המתח על הנגד הזה הוא בעצם המתח על הסוללה שהוא 6 וולט.
    ב. כאשר המתג מחובר לנק׳ 3 הנגד השמאלי שעליו מחובר הוולטרמטר מקוצר לכן מד המתח יראה 0 וולט.
    כאשר המתג מחובר לנק׳ 1 ההתנגדות הכוללת של המעגל היא 1.5R , המתח על הנגד שמחובר לוולטרמטר הוא גדול פי 2 מהמתח על החיבור המקבילי כלומר מד המתח יראה 4 וולט.
    ג. כאשר מוסיפים עוד נגד ההתנגדות שעליה נמדד המתח גדלה, הזרם במעגל קטן אך גודל ההתנגדות גדול מגודל הזרם לכן בכל זאת המתח יגדל(
    ד. 1. כאשר המתגד בנק׳ 2 מתח ההדקים הוא 8 כאשר המתג בק׳ מתח ההדקים הוא 9 בהצבה של התנגדות פנימית של אר חלקי 2 נקבל שוויון בשני במשוואת, בשניהם מקלים שאפסילון שווה ל12 וולט.
    (2). כשהמתג מחובר לנק׳ 2: 8=RI
    8=\frac{\varepsilon R}{r+R}
    r=\frac{R(\varepsilon -8)}{8}
    כשהמתג מחובר לנק׳ 1:
    6=\frac{\varepsilon R}{1.5R+r}
    r=\frac{R(\varepsilon -9)}{6}
    נשווה את הביטויים ונקבל : \varepsilon =12(V)

  14. #374
    הסמל האישי שלTTAJTA4 משתמש רשום חבר Emath מתקדם

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה
    מצ"ב שאלה מס' 24- מעגלי זרם ישר, מעגל עם מפסק 4 אפשרויות. בהצלחה!
    אני לא יודע איך לעשות ספויילר... אז:

    קודם כל נסמן את הנגדים במספרים על מנת שיהיה יותר קל לעבוד אתם.
    בענף הראשון, הנגד משמואל יהיה R1 והנגד מימן שעליו יש את הוולטמטר, יהיה R2.
    בענף השני הנגד משמואל יהיה R3 והנגד מימן יהיה R4.
    פתרון:
    א.כאשר המתג D מחובר לנקודה מספר 2, הזרם לא עובר דרך הנגד R1 ודרך הנגד R3, אלא הוא עובר דרך הענף השלישי, מכיוון ששמה אין נגד. משמה הוא ממשיך לזרום נדרך הנגד R2. ולכן מתח ההדקים שווה למתח על הנגד ובגלל שהסוללה היא אידאלית, (אין התנגדות פנימית), מתח הדקים שווה לכא"מ. כלומר:
    ב.כאשר המתג D מחובר לנקודה מספר 3, הזרם עובר דרך R1 ואז דרך הענף השלישי, איפה שאין נגד. ולכן בגלל שלא זורם זרם דרך נגד שתיים, המתח יהיה שווה לאפס וולט.

    כאשר המתג D מחובר לנקודה מספר 1, הזרם עובר דרך הנגד R1, דרך נגד R2, ודרך נגד R3.


    הזרם הכולל במעגל שווה לזרם העובר דרך הנגד השלישי R3 ולכן:


    ג. כאשר נחבר נגד נוסף בטור, ההתנגדות הכוללת במעגל תגדל, מה שגורם להקטנה של עוצמת הזרם במעגל ולכן מתח ההדקים יגדל. כתוצאה מכך , המתח שמראה הוולטמטר יגדל.


    ד.(1).כאשר המתג D מחובר לנקודה מספר 1:


    משוואה ראשונה:



    כאשר המתג D מחובר לנקודה מספר 2:



    משוואה שנייה:
    בעזרת שתי המשואות האלו נוכיח כי 2r=R

    ד.(2).מציבים 2r=R באחת המשואות ויוצא:

    e=8+8(R/2)/R=12v
    נערך לאחרונה על ידי TTAJTA4, 12-05-2012 בשעה 15:00

  15. #375
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
      פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~ ספוילר:  

    א. כאשר המתג מחובר לנק׳ 2 הנגד השמאלי מקוצר כי כל הזרם עובר דרך המסלול התחתון. לכן ההתנגדות היחידה במעגל היא ההתנגדות של הנגד שעליו מודדים את המתח, לכן המתח על הנגד הזה הוא בעצם המתח על הסוללה שהוא 6 וולט.
    ב. כאשר המתג מחובר לנק׳ 3 הנגד השמאלי שעליו מחובר הוולטרמטר מקוצר לכן מד המתח יראה 0 וולט.
    כאשר המתג מחובר לנק׳ 1 ההתנגדות הכוללת של המעגל היא 1.5R , המתח על הנגד שמחובר לוולטרמטר הוא גדול פי 2 מהמתח על החיבור המקבילי כלומר מד המתח יראה 4 וולט.
    ג. כאשר מוסיפים עוד נגד ההתנגדות שעליה נמדד המתח גדלה, הזרם במעגל קטן אך גודל ההתנגדות גדול מגודל הזרם לכן בכל זאת המתח יגדל(
    ד. 1. כאשר המתגד בנק׳ 2 מתח ההדקים הוא 8 כאשר המתג בק׳ מתח ההדקים הוא 9 בהצבה של התנגדות פנימית של אר חלקי 2 נקבל שוויון בשני במשוואת, בשניהם מקלים שאפסילון שווה ל12 וולט.
    (2). כשהמתג מחובר לנק׳ 2: 8=RI
    8=\frac{\varepsilon R}{r+R}
    r=\frac{R(\varepsilon -8)}{8}
    כשהמתג מחובר לנק׳ 1:
    6=\frac{\varepsilon R}{1.5R+r}
    r=\frac{R(\varepsilon -9)}{6}
    נשווה את הביטויים ונקבל : \varepsilon =12(V)
    יפה! הפתרון נכון (:
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



עמוד 25 מתוך 61 ראשוןראשון ... 15 23 24 25 26 27 35 ... אחרוןאחרון

מידע אודות האשכול הנוכחי

Users Browsing this Thread

כרגע 1 משתמשים צופים באשכול זה. (0 חברים ו 1 אורחים )

ביקרו באשכול זה : 10

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם אשכולות חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
אודות Emath
האתר Emath הינו יוזמה פרטית והוקם בתחילת שנת 2008 .
מטרתנו הינה למנף את הישגי התלמידים למתמטיקה ופיסיקה בארץ בכלל ובפרט בקרב תלמידי התיכון .
אנו מספקים מספר שירותים לתלמיד, ביניהם גישה למאות אלפי פתרונות איכותיים לתרגילים, פורום עזרה במתמטיקה ופיסיקה הגדול מסוגו בארץ, מאגר סיכומים, מרתונים בוידאו, פתרונות לבגרויות ועוד.
כלים אלו, מאפשרים לכל אחד, ללא תלות במיקומו, ללמוד, לתרגל ולהתמקצע על-מנת להתכונן בצורה מיטבית לבגרות במתמטיקה או פיסיקה .

לכל שאלה ניתן ליצור איתנו קשר
הצטרפו אלינו