עמוד 28 מתוך 61 ראשוןראשון ... 18 26 27 28 29 30 38 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 406 עד 420 מתוך 914

אשכול: פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~

  1. #406
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    אם אני לא טועה כבר העלת אותה בשאלה מספר 19...
    מעולה (:
    חח מצאתי אצלי פתרון לשאלה הזו שלא זכרתי שהעליתי, אצרף אותו עכשיו.
    תודה (:
    בקרוב נסגור את הפינה של שאר תרגילי אותה מכונת לכל מי שטרם תרגל ממנה!
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  2. #407
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    על הדרך מצ"ב פתרון לשאלה 23 (:
    קבצים מצורפים קבצים מצורפים
    • סוג הקובץ: jpg 1.jpg‏ (369.2 ק"ב , 135 צפיות)
    • סוג הקובץ: jpg 2.jpg‏ (500.7 ק"ב , 121 צפיות)
    • סוג הקובץ: jpg 3.jpg‏ (329.4 ק"ב , 121 צפיות)
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  3. #408
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    וכן פתרון נוסף לשאלה 19 [:
    קבצים מצורפים קבצים מצורפים
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  4. #409
    חבר בכיר חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    שאלה לגבי תרגיל 24 -
    ניסיתי להראות בדרך מתמטית את סעיף ג'.
    הגעתי לדבר הבא -
    לפני שמחובר הנגד, V' = \frac{\varepsilon }{3}

    אחרי שמחובר הנגד
    V' = \frac{\varepsilon R + \varepsilon x }{3R+2x}

    כאשר X היא התנגדות הנגד הנוסף.

    איך אני מוצא מפה איזה יותר גדול?
    הדבר היחיד שחשבתי עליו, גיא אם אתה זוכר מהפסיכומטרי בהשוואה כמותית, את הטריקים כדי לבדוק איזה אגף יותר גדול, ויצא לי שהאגף עם הנגד החדש גדול יותר, אבל זו סתם הוכחה מפגרת.
    אהבתי avihay144 אהב \ אהבו את התגובה
     

  5. #410
    חבר בכיר חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה


    שאלות מצוינות, וטוב ששאלת!

    1. הזרם זורם בכל מעגל המשולש, ולא רק בצלע אחת ממנו, לכן R שנציב בחוק אוהם יהיה ההתנגדות הכוללת. הכא"מ המושרה נובע מפער אנרגטי-פוטנציאלי הנוצר בין הדקי המוליך (הצלע)- שכעת מתפקד כסוללה, ולכן כשם שאינך יכול למצוא את מפל המתח על סוללה ע"י החישוב V=Ir (כשההתנגדות הפנימית היא r) כך אותו אפסילון הוא אינו מפל המתח בין הדקי הצלע, אלא מפל המתח על כל חלקי המעגל (כלומר על כל ההיקף).

    2. יתכן ופתרונו של אביחי לא הובן נכון. אורך התיל שבנוסחה מיצג את אורך התיל בכיוון הניצב למהירות שבמקרה הספציפי הזה (משולש ישר זווית ושווה שוקיים) שווה לחלק אחר של המשולש שמתקדם (בהיכנסו לשדה). ליתר בטחון אעלה פתרון מלא נוסף עוד כמה דקות.

    3. אין סיבה. באותה מידה יכולנו להשתמש בדרך הזו ואם תרצה אעלה פתרון נוסף לסעיף זה בדרך הנ"ל.

    מקווה שברור ואם לא רק תגיד!
    1. בדיוק כמו שאמרת. R הוא בכל המשולש. אבל לא בכל רגע נתון כל המשולש בפנים, ולכן ההתנגדות הכוללת היא לא R!
    נגיד שרק חצי מהצלע נכנסה. אם בשלב הראשון היקף המשולש היה 2L + שורש 2 כפול L, עכשיו היא L ועוד שורש חצי כפול L, אז ההתנגדות קטנה יותר!

    2. מה הL בנוסחה אומר?
    האורך של התיל דרכו עובר זרם? כי אם כן, הזרם עובר באורך ארוך מL.
    אני מסתכל עכשיו בדף הנוסחאות, כתוב "L - היטל התיל על הכיוון הניצב למהירות".
    אבל למה דווקא מודדים את אורך ההיטל?

    וכמובן תודה רבה על הזמן שלך גיא

  6. #411
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה
    ולהלן שאלה מס' 25 ( תודה אביחי (: ) על מאזני זרם (:
    פתרון יועלה בהמשך, וכן שאלה נוספת
    אני לא בטוח שזה נכון, אבל אני אנסה.
      פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~ ספוילר:  

    א. משוואת שקול הכוחות במצב ההתחלתי:
    m_{1}g=Mg+ILB
    הכוח המגנטי הוא גם כלפי מטה לפי חוק יד ימין.
    משוואת שקול הכוחות במצב אחרי שינוי הזרם:
    m_{1}g=Mg-ILB
    מחיבור המשוואות:
    (m_{1}+m_{2})=2Mg
    M=\frac{m_{1}+m_{2}}{2}=0.095(Kg)
    ב. m_{1}g=Mg+ILB
    ILB=g(m_{1}-M)
    I=\frac{g(m_{1}-M)}{LB}=1(A)
    ג. האיזור יופר כי הכוח המגנטי שפועל על התייל ישתנה:
    F=ILB\cdot sin\alpha
    והזווית משפיעה על גודל הכוח וגם על כיוונו.
    מציאת המסה שצריך להניח במקום m1 נסמנה בm3:
    m_{3}g=Mg+ILB\cdot sin45^{\circ}
    m_{3}=\frac{Mg+ILB\cdot sin45^{\circ}}{g}
    m_{3}=0.098(Kg)
    ד.כעת הכוח המגנטי לא פועל מעלה או מטה אלא לצד(כאילו יוצא ממישור הדף). לכן צריך להניח מסה בגודל של מסת המעגל כי ישנו רק כוח הכובד של מסת המעגל החשמלי שפועל כלפי מטה.
    לכן צריך להציב מסה בגודל: m=0.095(Kg)

  7. #412
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי svpam123 צפה בהודעה
    שאלה לגבי תרגיל 24 -
    ניסיתי להראות בדרך מתמטית את סעיף ג'.
    הגעתי לדבר הבא -
    לפני שמחובר הנגד, V' = \frac{\varepsilon }{3}

    אחרי שמחובר הנגד
    V' = \frac{\varepsilon R + \varepsilon x }{3R+2x}

    כאשר X היא התנגדות הנגד הנוסף.

    איך אני מוצא מפה איזה יותר גדול?
    הדבר היחיד שחשבתי עליו, גיא אם אתה זוכר מהפסיכומטרי בהשוואה כמותית, את הטריקים כדי לבדוק איזה אגף יותר גדול, ויצא לי שהאגף עם הנגד החדש גדול יותר, אבל זו סתם הוכחה מפגרת.
    מה שעולה לי בראש כרגע הוא לבדוק את הערך ההופכי של מי מביניהם גדול יותר. במונה של הביטוי המסובך יותר הוסף וחסר x ולאחר מכנה משותף, וקיזוז ניתן לראות ישירות שאחד שווה לשני מינוס משהו.
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  8. #413
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי svpam123 צפה בהודעה
    שאלה לגבי תרגיל 24 -
    ניסיתי להראות בדרך מתמטית את סעיף ג'.
    הגעתי לדבר הבא -
    לפני שמחובר הנגד, V' = \frac{\varepsilon }{3}

    אחרי שמחובר הנגד
    V' = \frac{\varepsilon R + \varepsilon x }{3R+2x}

    כאשר X היא התנגדות הנגד הנוסף.

    איך אני מוצא מפה איזה יותר גדול?
    הדבר היחיד שחשבתי עליו, גיא אם אתה זוכר מהפסיכומטרי בהשוואה כמותית, את הטריקים כדי לבדוק איזה אגף יותר גדול, ויצא לי שהאגף עם הנגד החדש גדול יותר, אבל זו סתם הוכחה מפגרת.
    גם אני ישר ניסיתי לפתור את זה מתמטית והגעתי בדיוק למשוואות אליהן אתה הגעת...
    אבל אז הבנתי שזו כנראה לא הדרך וניסיתי להבין מה קורה עם המתח לפי השיקולים שגיא ואביחי כתבו קודם...

  9. #414
    חבר בכיר חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה


    1. דלתא x יהיה שלילי והמינוס לפני השבר הוא כדי שהביטוי הכולל יחזור לסימן המקורי שלו (שלא נהפוך בטעות את כיוון השדה).
    1. אבל אם דלתא X שלילי (ובאמת לפי הספר הם כתוב X1 פחות X2, זאת אומרת 0 מינוס 1) ואתה תכפול במינוס, אז אתה תקבל E חיובי, לא מה שאתם עשיתם.
    בקיצור - הפרש הפוטנציאלים במונה הוא V2 מינוס V1, קרי חיובי במקרה שלנו, ואילו המכנה שלילי, ולכן כופלים במינוס?

    למה בכלל השדה שלילי כשהולכים מפוטנציאל נמוך לגבוה?

  10. #415
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי svpam123 צפה בהודעה
    1. בדיוק כמו שאמרת. R הוא בכל המשולש. אבל לא בכל רגע נתון כל המשולש בפנים, ולכן ההתנגדות הכוללת היא לא R!
    נגיד שרק חצי מהצלע נכנסה. אם בשלב הראשון היקף המשולש היה 2L + שורש 2 כפול L, עכשיו היא L ועוד שורש חצי כפול L, אז ההתנגדות קטנה יותר!

    2. מה הL בנוסחה אומר?
    האורך של התיל דרכו עובר זרם? כי אם כן, הזרם עובר באורך ארוך מL.
    אני מסתכל עכשיו בדף הנוסחאות, כתוב "L - היטל התיל על הכיוון הניצב למהירות".
    אבל למה דווקא מודדים את אורך ההיטל?

    וכמובן תודה רבה על הזמן שלך גיא
    1. אנחנו מציבים את R בחוק אוהם למה שהוא לא יהיה ההתנגדות הכוללת בהנחה ואנחנו מחפשים את הזרם במעגל שהתנגדותו R_T=R?

    2. אכן זה מצוין גם בדך הנוסחאות.
    ההגיון בדבר אינו נדרש להבנה לבגרות אך בכ"ז אציין ממש על קצה המזלג (ההסבר המלא ארוך הרבה יותר, לא רלוונטי לעכשיו אך אוכל לפרט עליו אם תרצה) שסיבת הדבר נעוצה בעובדה שכיוון הכוח החשמלי בתוך התיל מנוגד לרכיב הכוח המגנטי.
    אהבתי svpam123 אהב \ אהבו את התגובה
     
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  11. #416
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי svpam123 צפה בהודעה
    1. אבל אם דלתא X שלילי (ובאמת לפי הספר הם כתוב X1 פחות X2, זאת אומרת 0 מינוס 1) ואתה תכפול במינוס, אז אתה תקבל E חיובי, לא מה שאתם עשיתם.
    בקיצור - הפרש הפוטנציאלים במונה הוא V2 מינוס V1, קרי חיובי במקרה שלנו, ואילו המכנה שלילי, ולכן כופלים במינוס?

    למה בכלל השדה שלילי כשהולכים מפוטנציאל נמוך לגבוה?
    זה לא משנה, ישנן כמה הגדרות לנוסחה..
    אתה יכול להשתמש בנוסחה שבדף הנוסחאות ולזכור שמתח הוא פוטנציאל התחלתי פחות פוטנציאל סופי וככה אתה לא צריך את המינוס לפני...
    נערך לאחרונה על ידי avihay144, 12-05-2012 בשעה 22:45

  12. #417
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי svpam123 צפה בהודעה
    1. אבל אם דלתא X שלילי (ובאמת לפי הספר הם כתוב X1 פחות X2, זאת אומרת 0 מינוס 1) ואתה תכפול במינוס, אז אתה תקבל E חיובי, לא מה שאתם עשיתם.
    בקיצור - הפרש הפוטנציאלים במונה הוא V2 מינוס V1, קרי חיובי במקרה שלנו, ואילו המכנה שלילי, ולכן כופלים במינוס?

    למה בכלל השדה שלילי כשהולכים מפוטנציאל נמוך לגבוה?
    סליחה, התכוונתי שה- x הוא חיובי (ראה מהגרף).
    ולגבי שאלתך השנייה- כי הנטייה של מטען חיובי היא מהפוטנציאל הגבוה לנמוך, ולכן כאשר המגמה היא הפוכה- השדה הפוך. הדבר נכון בכל מקרה בין אם המטען חיובי ובין אם שלילי, כי כמות ההכפלה ו/או החלוקה בסימן שלילי היא זהה.
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  13. #418
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    אני לא בטוח שזה נכון, אבל אני אנסה.
      פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~ ספוילר:  

    א. משוואת שקול הכוחות במצב ההתחלתי:
    m_{1}g=Mg+ILB
    הכוח המגנטי הוא גם כלפי מטה לפי חוק יד ימין.
    משוואת שקול הכוחות במצב אחרי שינוי הזרם:
    m_{1}g=Mg-ILB
    מחיבור המשוואות:
    (m_{1}+m_{2})=2Mg
    M=\frac{m_{1}+m_{2}}{2}=0.095(Kg)
    ב. m_{1}g=Mg+ILB
    ILB=g(m_{1}-M)
    I=\frac{g(m_{1}-M)}{LB}=1(A)
    ג. האיזור יופר כי הכוח המגנטי שפועל על התייל ישתנה:
    F=ILB\cdot sin\alpha
    והזווית משפיעה על גודל הכוח וגם על כיוונו.
    מציאת המסה שצריך להניח במקום m1 נסמנה בm3:
    m_{3}g=Mg+ILB\cdot sin45^{\circ}
    m_{3}=\frac{Mg+ILB\cdot sin45^{\circ}}{g}
    m_{3}=0.098(Kg)
    ד.כעת הכוח המגנטי לא פועל מעלה או מטה אלא לצד(כאילו יוצא ממישור הדף). לכן צריך להניח מסה בגודל של מסת המעגל כי ישנו רק כוח הכובד של מסת המעגל החשמלי שפועל כלפי מטה.
    לכן צריך להציב מסה בגודל: m=0.095(Kg)
    יצאו לי אותן התשובות רק בסעיך ג' כתבת " הזוית משפיעה על גודל הכוח וכיוונו" - במקרה של 45 מעלות, כיוון הכוח המגנטי הוא עדיין כלפי מטה, לא?

  14. #419
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    זה לא משנה, ישנן כמה הגדרות לנוסחה..
    אתה יכול להשתמש בנוסחה שבדף הנוסחאות ולזכוא שמתח הוא פוטנציאל התחלתי פחות פוטנציאל סופי וכהה אתה לא צריך את המינוס לפני...
    גם נכון. על אף שאני בעד לחדד הבנות גם מעבר לנדרש בבגרות (:
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  15. #420
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי shirly צפה בהודעה


    יצאו לי אותן התשובות רק בסעיך ג' כתבת " הזוית משפיעה על גודל הכוח וכיוונו" - במקרה של 45 מעלות, כיוון הכוח המגנטי הוא עדיין כלפי מטה, לא?
    אם אני לא טועה הכוח הוא לא כלפי מטה, תנסי לפי חוק יד ימין, זה קצת מסובך...
    אבל יש לו רכיב כלפי מטה שהוא מה שרשמתי שהוא מה שמשפיע על המסה שצריך להניח במקום m1...
    גיא, תאשר שזה נכון כי אני לא בטוח בזה...

עמוד 28 מתוך 61 ראשוןראשון ... 18 26 27 28 29 30 38 ... אחרוןאחרון

מידע אודות האשכול הנוכחי

Users Browsing this Thread

כרגע 1 משתמשים צופים באשכול זה. (0 חברים ו 1 אורחים )

ביקרו באשכול זה : 2

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם אשכולות חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
אודות Emath
האתר Emath הינו יוזמה פרטית והוקם בתחילת שנת 2008 .
מטרתנו הינה למנף את הישגי התלמידים למתמטיקה ופיסיקה בארץ בכלל ובפרט בקרב תלמידי התיכון .
אנו מספקים מספר שירותים לתלמיד, ביניהם גישה למאות אלפי פתרונות איכותיים לתרגילים, פורום עזרה במתמטיקה ופיסיקה הגדול מסוגו בארץ, מאגר סיכומים, מרתונים בוידאו, פתרונות לבגרויות ועוד.
כלים אלו, מאפשרים לכל אחד, ללא תלות במיקומו, ללמוד, לתרגל ולהתמקצע על-מנת להתכונן בצורה מיטבית לבגרות במתמטיקה או פיסיקה .

לכל שאלה ניתן ליצור איתנו קשר
הצטרפו אלינו