עמוד 6 מתוך 61 ראשוןראשון ... 4 5 6 7 8 16 56 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 76 עד 90 מתוך 914

אשכול: פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~

  1. #76
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    לכל מי שיצטרך, להלן פתרון מלא לשאלה מספר 5
    קבצים מצורפים קבצים מצורפים
    אהבתי svpam123 אהב \ אהבו את התגובה
     
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  2. #77
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    וכן לשאלה 6 (:
    קבצים מצורפים קבצים מצורפים
    אהבתי svpam123 אהב \ אהבו את התגובה
     
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  3. #78
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    תשובות סופיות לשאלה מספר 7 יגיעו בהמשך, ולאחר מכן פתרון מלא! בהצלחה ואם יש שאלות אז בכיף! (:
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  4. #79
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה


    תלוי באיזה מקרה. כלומר תלוי בנתונים והדרישה. אם אתה מתבקש לחשב את הכא"מ בתיל ונתונים לך השדה המגנטי ואורך התיל (או יותר נכון רכיבם בכיוון הניצב למהירות) והמהירות עצמה, תשתמש בנוסחה כא"מ=VLB ואם יש לך את השטף כפונקציה של הזמן תשתמש בנוסחאהלפיה הכ"מ שווהלנגזרת השטף לפי הזמן...
    זהו את הנוסחה של הנגזרת של הזמן אני לא מביו, כי אמרו לנו שהכא"מ שווה להפרש בשטף חלקי הפרש בזמן (ופתאום לפעמים משתמשים בנגזרת) מה הכוונה נגזרת בנוסחה, איך משתמשים בזה?..

  5. #80
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה
    מצורפת שאלה מספר 7 בנושא פוטנציאל ושדה!
      פרויקט ההכנה לבגרות בחשמל ואלקטרומגנטיות 2012!!! ~EMath~ ספוילר:  

    א. 1. q=-1.6*10^-8 c.
    2. E=1.77*10^4 N/c בכיוון מהנק' C לנק' A.
    3. V בנק' B הוא 1800- V.
    V בנק D הוא 1440- V.
    ב.1. W=2.56*10-5 J.
    2. F=2.84*10-4 N בכיוון שמאלה.
    3. V בנק' C הוא 3200- V.
    ג. 1. כדור 1 שהיה בתחילת השאלה ינוע שמאלה. כדור 2 שנוסף אח"כ ינוע ימינה.
    שניהם כדורים טעונים שלילי לכן הם דוחים אחד את השני.
    2. המהירות המקסימלית מתקבלת בנק' שיווי המשקל, נק' זו באמצע הקטע AK והכדורים לא עוברים בנק' זו, לכן הם נעים ע"י השפעת כוח משתנה בכל רגע, ויש להם תאוצה משתנה, עד שברגע מאוחר מאוד המרחק יהיה אינסופי והכוח יהיה שואף לאפס וכבר לא תהיה תאוצה אלא מהירות קבועה. (אבל איך מוצאים את המהירות המקסימלית אני לא יודע... בהנחה שכל מה שרשמתי נכון...)

  6. #81
    חבר בקהילה משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    יש לי שאלה כללית:
    נניח שיש מעגל חשמלי שהמתח שהספק מספק הוא 30V.
    בהמשך המעגל יש חיבור מקבילי של שני נגדים, סוגרים את המעגל. מעגל פשוט סך הכל...
    עכשיו, אני יודע שהפוטנציאל בחיבור מקבילי שווה בשני הענפים. כלומר בשני הנגדים. אך השאלה שלי למה הוא שווה? האם נכון להגיד שבכל ענף הפוטנציאל הוא 30V?
    אם לא, אז איך מחשבים אותו?
    בתודה מראש לכל העוזרים.

  7. #82
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי yoavron צפה בהודעה
    יש לי שאלה כללית:
    נניח שיש מעגל חשמלי שהמתח שהספק מספק הוא 30V.
    בהמשך המעגל יש חיבור מקבילי של שני נגדים, סוגרים את המעגל. מעגל פשוט סך הכל...
    עכשיו, אני יודע שהפוטנציאל בחיבור מקבילי שווה בשני הענפים. כלומר בשני הנגדים. אך השאלה שלי למה הוא שווה? האם נכון להגיד שבכל ענף הפוטנציאל הוא 30V?
    אם לא, אז איך מחשבים אותו?
    בתודה מראש לכל העוזרים.
    הכל תלוי אם יש התנגדות פנימית, אם אין אז המתח על כל אחד מהם שווה למתח ההדקים שהוא אפסליון = 30V.
    ואם יש התנגדות פנימית אז מתח ההדקים שווה ל: (אפסילון) - (הזרם כפול התנגדות הפנימית). הסימן - הכוונה למינוס.
    ובמצב כזה מתח ההדקים שנופל על הנגדים קטן יותר כי הזרם וההתנגדות הפנימית מפחיתים ממנו, ואז את צריך למצוא את מתח ההדקים לפי הנוסחה שרשמתי וזה המתח על כל נגד.
    את הזרם את מוצא לפי הנוסחה של התנגדות שקולה לנגדים במקביל, ואחרי שיש לך את ההתנגדות השקולה, הזרם שווה ל: (אפסילו)ן חלקי (התנגדות שקולה + התנגדות פנימית אם יש)...
    מקווה שהבנת...
    אהבתי yoavron אהב \ אהבו את התגובה
     

  8. #83
    חבר בקהילה משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    אוקיי תודה רבה^ הבנתי.

  9. #84
    חבר בקהילה משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    יש לי עוד שאלה כללית:
    ידוע שוולטמטר מחברים במקביל לנגד. בוולומטר אידיאלי נדרוש התנגדות ששואפת לאינסוף כדי שהזרם דרכו יהיה 0.
    אבל, אם הזרם דרך הוולטמטר שווה ל-0, על פי חוק אוהם: V=IR , האם לא בהכרח שגם המתח שיראה הוולטמטר שווה לאפס?
    משהו מסתדר לי.
    אשמח לעזרה בתודה מראש.

  10. #85
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    וולטרמטר משמש כנתק, כי ההתנגדות שלו אינסופית והזרם דרכו שואף לאפס, כדי שהוא יהיה אידיאלי ולא יפריע למעגל. בגלל שהוא נתק זה כאילו יש שם מפסק, אין כלום בין 2 הנק', והמתח בין הנק' הוא המתח שהוא מודד - המתח על הנגד שהוא מודד אותו , כי הוא מחובר במקביל.
    אם לא הבנת תשאל... בהצלחה.

  11. #86
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    זהו את הנוסחה של הנגזרת של הזמן אני לא מביו, כי אמרו לנו שהכא"מ שווה להפרש בשטף חלקי הפרש בזמן (ופתאום לפעמים משתמשים בנגזרת) מה הכוונה נגזרת בנוסחה, איך משתמשים בזה?..
    כשאמרו לך את זה, התכוונו לשטף הממוצע. ובלי קשר ישנם עדיין מקרים פרטיים שהשטף הממוצע הוא ערך השטף המדויק עבור נקודת זמן מסוימת.
    תבין, בתרגילים בהם מדובר על תילים נעים, הכא"מ משתנה כפונקציה של הזמן (כיוון שהכא"מ הוא (מכפלת השדה בשטח שגדל/קטן עם הזמן)חלקי הזמן). לכן כשמבקשים ממך לחשב את הכא"מ שיש בטווח זמנים מסויימים, אין הכוונה לחשב את ערך הכא"מ בטווח זה, שהרי ערך זה משתנה. אלא הכוונה לחשב את ערך הכא"מ הממוצע והוא (מכפלת השדה בשטח שגדל/קטן עם הזמן)חלקי הזמן.
    אם רוצים לקבל ערך מדויק של כא"מ עבור נקודת זמן מסוימת, צריך לחשב את הממוצע בין שתי נקודות שקרובות מאוד לנקודה הנ"ל, נקודות שמרחק שיעוריהן שואף ל- 0 על הגרף. עכשיו, אי אפשר פשוט להציב 0 במקום של הפרש הזמנים בנוסחה, שהרי הוא במכנה ו- 0 במכנה הינו חסר משמעות. לכן נשתמש בכלי המתמטי לחישוב ערך של פונקציה בין שתי נקודות קרובות (שזה אצלנו חישוב ערך השטף בין שתי נקודות זמן כמעט צמודות לנקודת מן אחת) מאוד והוא הגזירה (לגזור לפי הזמן את הביטוי ששווה לשטף) ורק לאחר מכן נציב את ערך t נקודת הזמן, שיהיה לנו מהשטף שתלוי בזמן.
    למעשה כך אנו מוצאים את קצב שינוי השטף, שהוא שווה לכא"מ המושרה דרך המעגל.
    את העובדה שהכא"מ המושרה שווה לקצב שינוי השטף הסיק פאראדיי מעובדות אמפיריות שהגיע אליהן. הוא שם לב שהגדלה או הקטנה של שטף דרך כריכת תיל מוליך תיצור בו כא"מ. לצורך העניין אם נקרב מגנט לטבעת מוליכה יווצר בו זרם, ואם נעצור את המגנט ממש קרוב לטבעת, על אף שהוא ממש קרוב אליה- לא יהיה כא"מ, כיוון שכא"מ נוצר משינוי השטף. פאראדאיי גילה שהכא"מ פרופורציונלי לקצב שינוי השטף.
    אם נרצה לדעת מה הכא"מ בנקודה מסוימת נצטרך למדוד את השינוי בשטף, ובשביל זה צריך שתי נקודות, וע"מ שנגיע לתוצאה המדויקת ביותר ניקח שתי נקודות מאוד קרובות לנקודת הזמן שאנחנו מעוניינים לחשב את הכא"מ בה. למעשה על הגרף של השטף לפי הזמן, הכא"מ הוא השיפוע ומכאן הקשר לגזירה.
    מקווה שברור!
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  12. #87
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    הכל תלוי אם יש התנגדות פנימית, אם אין אז המתח על כל אחד מהם שווה למתח ההדקים שהוא אפסליון = 30V.
    ואם יש התנגדות פנימית אז מתח ההדקים שווה ל: (אפסילון) - (הזרם כפול התנגדות הפנימית). הסימן - הכוונה למינוס.
    ובמצב כזה מתח ההדקים שנופל על הנגדים קטן יותר כי הזרם וההתנגדות הפנימית מפחיתים ממנו, ואז את צריך למצוא את מתח ההדקים לפי הנוסחה שרשמתי וזה המתח על כל נגד.
    את הזרם את מוצא לפי הנוסחה של התנגדות שקולה לנגדים במקביל, ואחרי שיש לך את ההתנגדות השקולה, הזרם שווה ל: (אפסילו)ן חלקי (התנגדות שקולה + התנגדות פנימית אם יש)...
    מקווה שהבנת...
    נכון מאוד! רק ליתר ביטחון אציין, המודגש נקרא מימין לשמאל (:
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



  13. #88
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי guy-marcus צפה בהודעה


    כשאמרו לך את זה, התכוונו לשטף הממוצע. ובלי קשר ישנם עדיין מקרים פרטיים שהשטף הממוצע הוא ערך השטף המדויק עבור נקודת זמן מסוימת.
    תבין, בתרגילים בהם מדובר על תילים נעים, הכא"מ משתנה כפונקציה של הזמן (כיוון שהכא"מ הוא (מכפלת השדה בשטח שגדל/קטן עם הזמן)חלקי הזמן). לכן כשמבקשים ממך לחשב את הכא"מ שיש בטווח זמנים מסויימים, אין הכוונה לחשב את ערך הכא"מ בטווח זה, שהרי ערך זה משתנה. אלא הכוונה לחשב את ערך הכא"מ הממוצע והוא (מכפלת השדה בשטח שגדל/קטן עם הזמן)חלקי הזמן.
    אם רוצים לקבל ערך מדויק של כא"מ עבור נקודת זמן מסוימת, צריך לחשב את הממוצע בין שתי נקודות שקרובות מאוד לנקודה הנ"ל, נקודות שמרחק שיעוריהן שואף ל- 0 על הגרף. עכשיו, אי אפשר פשוט להציב 0 במקום של הפרש הזמנים בנוסחה, שהרי הוא במכנה ו- 0 במכנה הינו חסר משמעות. לכן נשתמש בכלי המתמטי לחישוב ערך של פונקציה בין שתי נקודות קרובות (שזה אצלנו חישוב ערך השטף בין שתי נקודות זמן כמעט צמודות לנקודת מן אחת) מאוד והוא הגזירה (לגזור לפי הזמן את הביטוי ששווה לשטף) ורק לאחר מכן נציב את ערך t נקודת הזמן, שיהיה לנו מהשטף שתלוי בזמן.
    למעשה כך אנו מוצאים את קצב שינוי השטף, שהוא שווה לכא"מ המושרה דרך המעגל.
    את העובדה שהכא"מ המושרה שווה לקצב שינוי השטף הסיק פאראדיי מעובדות אמפיריות שהגיע אליהן. הוא שם לב שהגדלה או הקטנה של שטף דרך כריכת תיל מוליך תיצור בו כא"מ. לצורך העניין אם נקרב מגנט לטבעת מוליכה יווצר בו זרם, ואם נעצור את המגנט ממש קרוב לטבעת, על אף שהוא ממש קרוב אליה- לא יהיה כא"מ, כיוון שכא"מ נוצר משינוי השטף. פאראדאיי גילה שהכא"מ פרופורציונלי לקצב שינוי השטף.
    אם נרצה לדעת מה הכא"מ בנקודה מסוימת נצטרך למדוד את השינוי בשטף, ובשביל זה צריך שתי נקודות, וע"מ שנגיע לתוצאה המדויקת ביותר ניקח שתי נקודות מאוד קרובות לנקודת הזמן שאנחנו מעוניינים לחשב את הכא"מ בה. למעשה על הגרף של השטף לפי הזמן, הכא"מ הוא השיפוע ומכאן הקשר לגזירה.
    מקווה שברור!
    קצת הסתבכתי עם כל ההסברים, אבל הנושא קצת יותר התחדד אצלי, אז תודה בכל מקרה על כל ההשקעה.
    בנוסף אני מקווה שעם הזמן והתרגילים שנעשה כאן אני יבין יותר לעומק את הכוונה בדרישות לכל נוסחה.

    האם התשובות שהעלתי בספויילר לשאלה 7 נכונות???

    תודה רבה..
    נערך לאחרונה על ידי avihay144, 25-04-2012 בשעה 19:17

  14. #89
    משתמש רשום חבר Emath מתקדם

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    שאלה מספר 7
    סעיף ראשון
    התשובות שיצאו לי חוץ מהסעיף האחרון (שצריך לחשב את המהירות המקסימלית) לפי איזו נוסחה מחשבים את זה?
    ---
    q=-0.016\cdot 10^{-6}C
    E=0.0177\cdot 10^{6}\frac{N}{C}
    כיוון השדה הוא לעבר הנקודה A (עובר דרך הישר AB)
    V(B)=-1.8*10^3V
    V(D)=-1.44*10^3V
    סעיף שני
    העבודה הדרושה בהעברת המטען מאינסוף עד לנקודה K היא 0.0256\cdot 10^{-3}J
    העבודה נעשית על ידי השדה החשמלי כי העבודה חיובית.
    F=0.285*10^-3N כוח שמנוגד לכוח הדחייה החשמלי
    הפוטנציאל בנקודה C לפי עיקרון הסופרפוזיציה V(C)=-3.2*10^3V
    סעיף שלישי
    הכדור הראשון ינוע שמאלה והכדור השני ינוע ימינה כי קיים ביניהם כוח דחייה
    נערך לאחרונה על ידי geq, 25-04-2012 בשעה 21:28
    Good Enough Quality

  15. #90
    הסמל האישי שלguy-marcus אסיסטנט חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי avihay144 צפה בהודעה
    קצת הסתבכתי עם כל ההסברים, אבל הנושא קצת יותר התחדד אצלי, אז תודה בכל מקרה על כל ההשקעה.
    בנוסף אני מקווה שעם הזמן והתרגילים שנעשה כאן אני יבין יותר לעומק את הכוונה בדרישות לכל נוסחה.

    האם התשובות שהעלתי בספויילר לשאלה 7 נכונות???

    תודה רבה..
    כן (:
    רק לגבי תת הסעיף האחרון- נסה ליצור משוואה אנרגטית ואל תשכח שבסופו של דבר המערכת שואפת להיות ללא אנרגיה פוטנציאלית (הרדיוס שואף לאינסוף...).
    מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובפיזיקה באזור פתח תקוה, לפרטים ניתן ליצור קשר דרך הודעה פרטית.

    איך בונים ספינה?


    "אוספים אנשים ונוטעים
    בהם את האהבה
    והכמיהה לים הרחב
    הגדול והאינסופי.

    ולא אוספים אנשים
    ואומרים להם לאסוף עצים,
    להכין תכניות
    ולבנות ספינה."

    (אנטואן דה סנט-אכזופרי, מחבר "הנסיך הקטן")



עמוד 6 מתוך 61 ראשוןראשון ... 4 5 6 7 8 16 56 ... אחרוןאחרון

מידע אודות האשכול הנוכחי

Users Browsing this Thread

כרגע 1 משתמשים צופים באשכול זה. (0 חברים ו 1 אורחים )

ביקרו באשכול זה : 2

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם אשכולות חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
אודות Emath
האתר Emath הינו יוזמה פרטית והוקם בתחילת שנת 2008 .
מטרתנו הינה למנף את הישגי התלמידים למתמטיקה ופיסיקה בארץ בכלל ובפרט בקרב תלמידי התיכון .
אנו מספקים מספר שירותים לתלמיד, ביניהם גישה למאות אלפי פתרונות איכותיים לתרגילים, פורום עזרה במתמטיקה ופיסיקה הגדול מסוגו בארץ, מאגר סיכומים, מרתונים בוידאו, פתרונות לבגרויות ועוד.
כלים אלו, מאפשרים לכל אחד, ללא תלות במיקומו, ללמוד, לתרגל ולהתמקצע על-מנת להתכונן בצורה מיטבית לבגרות במתמטיקה או פיסיקה .

לכל שאלה ניתן ליצור איתנו קשר
הצטרפו אלינו