מציג תוצאות 1 עד 5 מתוך 5

אשכול: התמודדות עם בחירה במבחנים במתמטיקה

  1. #1
    מורה משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל התמודדות עם בחירה במבחנים במתמטיקה

    שלום לכולם,
    אני מורה פרטי למתמטיקה ויש לי התייעצות לגבי הנושא שבכותרת - התמודדות עם בחירה במבחנים במתמטיקה.
    התחושה שלי היא שיש לי תלמידים שיודעים את החומר בצורה טובה, אבל לא עושים את הבחירה הכי טובה במהלך המבחן עצמו. הם נרתעים משאלות שנראות להן קשות, כשלמעשה הם היו יכולים לפתור אותן יחסית בקלות אם היו מנסים.

    ברור שתחושת הביטחון לענות על מגוון שאלות נוצרת לאורך זמן, בעקבות הרבה תרגול, אבל התחושה שלי היא שיכולה להיות אסטרטגיה טובה להתמודדות עם הבחירה. חשבתי להציע לתלמידים להקדיש 3-5 דקות לכל תרגיל בתחילת המבחן - לקרוא את השאלה בלב ואפילו להתחיל לפתור אותו - ורק אחרי שעושים את זה ביחס לכל התרגילים, לבצע תהליך מושכל של בחירה.

    הרווח כאן ברור לדעתי - התלמיד יכול לראות שתרגיל שנראה לו קשה הוא בעצם תרגיל סביר, ולפתור אותו - ומצד שני, אולי מדובר בבזבוז מוגזם של זמן? מה דעתכם? יש לכם רעיונות נוספים?

    תודה ובהצלחה לכולם.

  2. #2
    הסמל האישי שלמיכאל מנהל כללי חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    חובה לקרוא 3-4 דקות לפני שבוחרים ולא להתחיל לפי הסדר

  3. #3
    מורה משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי מיכאל צפה בהודעה
    חובה לקרוא 3-4 דקות לפני שבוחרים ולא להתחיל לפי הסדר
    היי מיכאל,
    תודה רבה.
    אשמח לתשובה מפורטת: מה דעתך, רצוי להקדיש 3-4 דקות לכל שאלה או למבחן כולו?
    נערך לאחרונה על ידי AmirCo, 01-05-2016 בשעה 00:31

  4. #4
    הסמל האישי שלאריאל מנהל כללי חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    הנושא כבר נדון מספר פעמים בפורום, להלן שתי המסקנות החשובות :

    1. חובה לקרוא את כל המבחן 3-4 דקות לפני שמתחילים, כדי לדעת לתכנן נכון את הזמן ולקבל הרגשה מול מה אתה עומד

    2. אחרי שקראת את המבחן לבחור את השאלות שלדעת התלמיד יהיו לו הכי קל לפתור ואיתם להתחיל


    לגבי :

    בתי להציע לתלמידים להקדיש 3-5 דקות לכל תרגיל בתחילת המבחן - לקרוא את השאלה בלב ואפילו להתחיל לפתור אותו - ורק אחרי שעושים את זה ביחס לכל התרגילים, לבצע תהליך מושכל של בחירה.
    בעיני זה יהיה בזבוז זמן חשוב במבחן, מספיק לקרוא קצת את השאלה כדי לקבל את המידע שצריך כדי לקבל החלטות, ממש לא להתחיל לפתור כי לפעמים גם לחשוב על דרך הפתרון יכול לקחת לא מעט זמן ואז כבר חבל שיעברו לשאלה אחרת, שאלה עושים מההתחלה ועד הסוף .

  5. #5
    מורה משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    אריאל, תודה רבה על התשובה. מטריד אותי שיש תלמידים שלא יודעים להעריך נכון את היכולות שלהם ואולי עושים בחירה לא מושכלת - אבל יכול להיות שהדרך שאני מציע היא באמת לא הנכונה כי היא מהווה בזבוז זמן.

מידע אודות האשכול הנוכחי

Users Browsing this Thread

כרגע 1 משתמשים צופים באשכול זה. (0 חברים ו 1 אורחים )

ביקרו באשכול זה : 4

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם אשכולות חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
אודות Emath
האתר Emath הינו יוזמה פרטית והוקם בתחילת שנת 2008 .
מטרתנו הינה למנף את הישגי התלמידים למתמטיקה ופיסיקה בארץ בכלל ובפרט בקרב תלמידי התיכון .
אנו מספקים מספר כלים שרובם חינמים, ביניהם פורום עזרה במתמטיקה ופיסיקה הגדול מסוגו בארץ, מאגר סיכומים, מרתונים בוידאו, פתרונות לבגרויות ועוד.
כלים אלו, מאפשרים לכל אחד, ללא תלות במעמדו או במיקומו, ללמוד, לתרגל ולהתמקצע על-מנת להתכונן בצורה מיטבית לבגרות במתמטיקה או פיסיקה .

לכל שאלה ניתן ליצור איתנו קשר
הצטרפו אלינו