עמוד 4 מתוך 57 ראשוןראשון ... 2 3 4 5 6 14 54 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 46 עד 60 מתוך 843

אשכול: מיזם ענק- הכנה לבגרות במכניקה - Emath

  1. #46
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    בשאלה 2 פתרתי את סעיף ג' כמו שמתן1212 הסביר, ולא יצא לי נכון [לפי הגרף היה נראה לי שהכוח הנורמלי בהתחלה היה שווה ל - 725n, גם אתם עשיתם ככה?]
    סעיף ד' - לא יצא לי כמוכם [מן הסתם כי טעיתי בסעיף ג'] אבל האם התשובה היא שהכוח הנורמלי הגדול ביותר הוא בתחתית המעגל [כיוון ששם המהירות היא הגבוהה ביותר, כי האנרגיה מתחלקת רק לאנרגיה קינטית ואין שם פוטנציאלית] ?

    ד"א - מיזם מבורך. תודה רבה רבה לך על כל ההשקעה! השאלות שלך ממוקדות וממש עוזרות
    אני אלך עכשיו לפתור את שאלה 3.

  2. #47
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    כנראה שכחת את כוח הכובד.. בעקרון מסתכלים על הנקודה הראשונה:
    F = \frac{mv^2}{R}
    N-W = \frac{mv^2}{R}
    N-mg = \frac{mv^2}{R}
    N = m(\frac{v^2}{R} + g)
    725 = m(62.5 + 10)
    m = 10kg

  3. #48
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי aviv57 צפה בהודעה
    כנראה שכחת את כוח הכובד.. בעקרון מסתכלים על הנקודה הראשונה:
    F = \frac{mv^2}{R}
    N-W = \frac{mv^2}{R}
    N-mg = \frac{mv^2}{R}
    N = m(\frac{v^2}{R} + g)
    725 = m(62.5 + 10)
    m = 10kg
    יצא לי בדיוק כמוך!! אבל הם כתבו למעלה שהתשובה הנכונה היא 10.344 ובגלל זה לא הייתי בטוחה - כנראה שהשינוי הוא בגלל הגרפים. אז לא משנה.
    ובסעיף ד', בעיקרון צדקתי?

  4. #49
    הסמל האישי שלCrazyDiamond מנהל פורום מכניקה בדימוס חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    כן, בעיקרון צדקת, הנה ההסבר של מתן:
    "אני הייתי לא רק משווה בין הלמעלה ללמטה אלא אומר שככל שעולים בגובה הקינטית קטנה וכך המהירות וכוח הכוח הדרוש בציר הרידיאלי ולכן הנורמל קטן"

    הייתי מוסיף גם שבהמשך המסלול הכוח הנורמלי צריך להתנגד רק לרכיב מסויים מכוח הכובד, ואילו בנקודה התחתונה ביותר הוא צריך להתנגד לכולו.

    אף אחד לא מנסה את שאלה 3?
    תמיד רעב, זוחל אלייך כמו תולעת
    לא מכיר שום דרך אחרת
    אני יודע שאני דביק, והסבלנות שלך פוקעת
    אבל ביום כזה אנלא עוזב, אנלא עוזב

    במציאות אני נחמד יותר.


    "One good thing about music, when it hits you - you feel no pain"
    (Bob Marley, 1945-1981)

  5. #50
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    אמממ אני ניסיתי את 3. השוויתי את התשובה שלי לתשובה שאביב פרסם וטעיתי בסעיף ג' :(
    "ג. (2) מכיוון ולתאוצה יש גם רכיב אנכי (חיובי) וגם את הרכיב הרדיאלי, התאוצה הכוללת היא בכיוון סכום שתי התאוצות (2), ולפי החוק השני גם הכוח."

    מה הכוונה רכיב אנכי? ולמה למכונית שנוסעת במהירות קבועה אין את זה?

  6. #51
    Banned חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי aviv57 צפה בהודעה
    כנראה שכחת את כוח הכובד.. בעקרון מסתכלים על הנקודה הראשונה:
    f = \frac{mv^2}{r}
    n-w = \frac{mv^2}{r}
    n-mg = \frac{mv^2}{r}
    n = m(\frac{v^2}{r} + g)
    725 = m(62.5 + 10)
    m = 10kg
    הטעות שלך ש-n=750 ולא 725..

  7. #52
    Banned חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי יעל_כהן צפה בהודעה
    אמממ אני ניסיתי את 3. השוויתי את התשובה שלי לתשובה שאביב פרסם וטעיתי בסעיף ג' :(
    "ג. (2) מכיוון ולתאוצה יש גם רכיב אנכי (חיובי) וגם את הרכיב הרדיאלי, התאוצה הכוללת היא בכיוון סכום שתי התאוצות (2), ולפי החוק השני גם הכוח."

    מה הכוונה רכיב אנכי? ולמה למכונית שנוסעת במהירות קבועה אין את זה?
    שהמכונית נוסעת במהירות קבועה אז התאוצה שלה הוא 0..ולכן יש רק את התאוצה של המעגל שמשנה את כיוונו...

  8. #53
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי matan1212 צפה בהודעה
    שהמכונית נוסעת במהירות קבועה אז התאוצה שלה הוא 0..ולכן יש רק את התאוצה של המעגל שמשנה את כיוונו...
    תודה רבה!!

    מתי עולה שאלה 4?? זה ממכר.

  9. #54
    הסמל האישי שלCrazyDiamond מנהל פורום מכניקה בדימוס חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי matan1212 צפה בהודעה
    הטעות שלך ש-n=750 ולא 725..
    N=725N, תבדוק שוב
    תמיד רעב, זוחל אלייך כמו תולעת
    לא מכיר שום דרך אחרת
    אני יודע שאני דביק, והסבלנות שלך פוקעת
    אבל ביום כזה אנלא עוזב, אנלא עוזב

    במציאות אני נחמד יותר.


    "One good thing about music, when it hits you - you feel no pain"
    (Bob Marley, 1945-1981)

  10. #55
    Banned חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי CrazyDiamond צפה בהודעה
    N=725N, תבדוק שוב
    אה נכון צודק...זה כנראה שהמסה היא באמת 10 ק"ג..

  11. #56
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ואז הכוח הנורמלי הגבוה ביותר שווה 500n ?

  12. #57
    הסמל האישי שלCrazyDiamond מנהל פורום מכניקה בדימוס חבר Emath בכיר

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי יעל_כהן צפה בהודעה
    ואז הכוח הנורמלי הגבוה ביותר שווה 500n ?
    לא, 600N
    תמיד רעב, זוחל אלייך כמו תולעת
    לא מכיר שום דרך אחרת
    אני יודע שאני דביק, והסבלנות שלך פוקעת
    אבל ביום כזה אנלא עוזב, אנלא עוזב

    במציאות אני נחמד יותר.


    "One good thing about music, when it hits you - you feel no pain"
    (Bob Marley, 1945-1981)

  13. #58
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    ציטוט פורסם במקור על ידי aviv57 צפה בהודעה
    פתרון שלי
      מיזם ענק- הכנה לבגרות במכניקה - Emath ספוילר:  

    א. למכונית א', היא עוברת את אותה זווית בפחות זמן, מכיוון והדרך שהיא עושה קטנה יותר והן נוסעות באותה מהירות מכונית א' תסיים את הפנייה קודם.
    ב. (3) מכיוון והתאוצה היא רדיאלית בלבד ופועלת תמיד כלפי המרכז, ולפי החוק השני של ניוטון הכוח השקול הוא בכיוון התאוצה.
    ג. (2) מכיוון ולתאוצה יש גם רכיב אנכי (חיובי) וגם את הרכיב הרדיאלי, התאוצה הכוללת היא בכיוון סכום שתי התאוצות (2), ולפי החוק השני גם הכוח.
    ד. מכונית א' החליקה, מכיוון ורדיוס הסיבוב שלה קטן יותר, אז תאוצתה גדולה יותר והכוח שמופעל עליה חזק יותר, ויותר קל לו להתנגד לחיכוך הסטטי שמחזיק אותה על הכביש.
    לגבי ה. אני לא סגור, אבל נראה לי שככה עושים את זה:
    R = 200m
    v = 20 m/s
    כוח החיכוך, הוא הכוח היחיד שפועל במישור הכביש, ולכן הוא הכוח הרדיאלי.
    מכאן שכוח החיכוך שווה ל:
    f_s = \frac{mv^2}{R}
    וגם ל
    f_s = \mu_s mg
    במקרה שלנו אנחנו רוצים שהכח הרדיאלי יהיה בעצם כוח החיכוך המקסימלי.
    כי במידה והוא יהיה יותר גדול נוכל לבצע את הסיבוב אבל זה לא יהיה מקדם החיכוך המינימלי
    במידה והוא יהיה קטן יותר הרכב יחליק.
    לכן:
    \mu_s mg = \frac{mv^2}{R}
    \mu_s = \frac{v^2}{Rg} = \frac{20^2}{200*10} = 0.2
    הכל מדויק חוץ מההסבר ל-ד':הכוח המופעל על המכונית הוא לא מתנגד לחיכוך הסטטי.
    הכוח המופעל הוא החיכוך הסטטי.
    במכונית א' הכוח הסטטי הדרוש גדול יותר, ולכן החיכוך הסטטי יכול לעמוד רק בכוח הדרוש למכונית ב, ולכן מכונית א' תחליק מחוץ למעגל כי כוח החיכוך הסטטי לא יהיה חזק דיו כדי לגרום למכונית לעשות תנועה מעגלית.

  14. #59
    משתמש רשום חבר Emath

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    אכן, בשאלה 2 אם פותרים את המסה לפי הכוח כאשר המכונית בתחתית המעגל יוצא 10.334 ק"ג
    ולפי כאשר המכונית בנקודה הגבוהה ביותר זה 10 ק"ג.
    נובע מאי דיוק הגרפים.

  15. #60
    משתמש רשום משתמש מתחיל

    פרטי משתמש

    ברירת מחדל

    כן האמת עכשיו שמתי לב כי את הפתרון לא' - ד' עשיתי אתמול בלילה וה' ראיתי שצריך לחשוב קצת אז השארתי להיום, וברור שאם שם זה החיכוך הסטטי אז גם בד' זה החיכוך הסטטי.
    אהבתי מתן ו אהב \ אהבו את התגובה
     

עמוד 4 מתוך 57 ראשוןראשון ... 2 3 4 5 6 14 54 ... אחרוןאחרון

מידע אודות האשכול הנוכחי

Users Browsing this Thread

כרגע 1 משתמשים צופים באשכול זה. (0 חברים ו 1 אורחים )

ביקרו באשכול זה : 30

הרשאות

  • אתה לא יכול לפרסם אשכולות חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים להודעותיך
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך
  •  
אודות Emath
האתר Emath הינו יוזמה פרטית והוקם בתחילת שנת 2008 .
מטרתנו הינה למנף את הישגי התלמידים למתמטיקה ופיסיקה בארץ בכלל ובפרט בקרב תלמידי התיכון .
אנו מספקים מספר שירותים לתלמיד, ביניהם גישה למאות אלפי פתרונות איכותיים לתרגילים, פורום עזרה במתמטיקה ופיסיקה הגדול מסוגו בארץ, מאגר סיכומים, מרתונים בוידאו, פתרונות לבגרויות ועוד.
כלים אלו, מאפשרים לכל אחד, ללא תלות במיקומו, ללמוד, לתרגל ולהתמקצע על-מנת להתכונן בצורה מיטבית לבגרות במתמטיקה או פיסיקה .

לכל שאלה ניתן ליצור איתנו קשר
הצטרפו אלינו